August 10, 2017

Osho


Konečne bez strojčeka. Odteraz budem chodiť len vyškerená 😁 Dá sa povedať, že strojček mi dosť zrážal sebavedomie, a to kvôli zhoršenej artikulácii. Cítim sa ako keby som doteraz išla na ručnej brzde. Šlo to síce, ale viete, že bez nej to ide neporovnateľne lepšie. Už sa len modliť nosiť nočný strojček, aby sa to nevrátilo do pôvodného stavu. 


Momentálne si dosť idem duchovné čítanie, konkrétne prednášky od Osha. A baví ma to. Hlavne jeho myšlienky mi otvárajú ďalší pohľad na svet a na život ako taký. Páči sa mi, že každého človeka berie ako jednotlivca, že ľudí nemieni nasilu zoskupovať. A to je tak povediac v rozpore s každým náboženstvom či politickým smerom. Pretože oboje ľudí núti organizovať sa do skupín a tieto jednotlivé skupiny medzi sebou súperia. Lenže ak bojujete proti niekomu, o čo ste lepší od neho? Aby ste sa mu vyrovnali, musíte používať rovnaké ak nie aj horšie praktiky ako dotyčná protistrana. A konečný efekt? Asi ako keď sa "bojuje za mier", ak som za mier, nemôžem predsa bojovať. Veľakrát zápasíme s ľuďmi, lebo henten toto a tamto...pomaly už len to, že dýcha nás irituje. A nebudem klamať, aj ja tam mám svojich démonov, ktorých nesmierne rozčuľujú isté typy pováh, názorov a všetkého možného. Vedia si všimnúť hocičo a vedia to dať patrične najavo, ako keď sedíte v lietadle a za vami je neposlušné dieťa, ktoré vám kope do sedačky. Akceptujete to, no aj tak máte sto chutí sa otočiť a vynadať všetkým prísediacim rodinným príslušníkom, že si ho nevedia vychovať. Práca na sebarozvoji je nesmierne náročná a hlavne nekončiaca. Nemôžete si len tak povedať, že už viete všetko. Môžete dosiahnuť nejaký vytýčený cieľ, no hneď za ním uvidíte na vrchol ďalšieho, vzdialenejšieho. A možno práve to má byť zmyslom nášho bytia, posúvať sa stále vpred. Pretože všetko plynie. Všetko sa mení. A to čo platilo včera už nemusí dnes. Pominie to.

Trochu na odľahčenie, menšia zmeska fotiek z minulého týždňa. Varenie a pečenie ma fakt veľmi baví. Hlavne skúšanie nových jedál, ingrediencií či korenín. Som ten typ čo sa nerád riadi receptom, pri pečení to všetko dávam tak nejak od oka a čuduj sa svete vždy sa to dá jesť :D horšie je akurát potom rozpomenúť si na množstvo surovín pokiaľ sa pokrm nadmieru vydarí. Raz sa mi podarilo spraviť takú fajnovú orechovú bábovku a doteraz nemôžem prísť na to ako som to vtedy skombinovala, aby bola taká dobrá. Ostatné čo sa mi podarili neskôr, boli oproti nej len také slabšie verzie. No, ja rada skúšam takže nemám problém sa s tým vyhrať ani si počkať na tú pravú orechovú :) 
 〜 Kuracie mäsko s nivou a americkými zemiakmi s brokolicou
Ovsená kaša s chia semienkami 〜 Ázijská zmes s ryžou natural
Tvarohový krém s hroznom 〜 Praženička 


5 comments:

  1. Já moc na duchovno nejsem, ale věřím, že je to velmi zajímavé čtení :) to kuřecí maso a asijská směs vypadají výborně! :) Také ráda experimentuji s kořením :D!

    http://thewaybya.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  2. Čosii, mala si strojček? Ako dlho?...Ja nosím práve teraz (a to mám 23!) noo a pred sebou ešte tak cca 9 mesiacov :D "neskutočne" sa teším...neviem sa dočkať toho pocitu kedy budem mať zase "prázdne" ústa :D
    www.recenzie-kozmetiky.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. Ja mám od neho knihu 365 meditácií na každý deň a veľmi sa na ňu teším! :)

    ReplyDelete
  4. Ja som mala tiež kedysi strojček a viem aký je to dobrý pocit :D jedlá vyzerajú lákavo! :)

    ReplyDelete
  5. Na tu knížku se chystám už hodně dlouho.

    ReplyDelete